Κυριακή 10 Μαΐου 2020

<< ΑΝΟΙΞΗ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΠΟΙΗΣΗ ΕΛΥΤΗ- ΓΚΑΤΣΟΥ.>>


                                        Δημιουργική  Δραστηριότητα
                                                   Θέμα: «Άνοιξη»

   Αρχικά, τα παιδιά παρατηρούν για λίγη ώρα τις παρακάτω εικόνες και στη συνέχεια, τους ζητάτε να σας τις περιγράψουν. Σ’ αυτό το σημείο αφήνετε τα παιδιά να παρατηρήσουν και να περιγράψουν ελεύθερα τις εικόνες και δίνετε χρόνο να μιλήσουν για όποια λεπτομέρεια θέλουν. Στη συνέχεια μπορούν να μιλήσουν για σκέψεις και συναισθήματα που προκλήθηκαν από την παρατήρηση των εικόνων.





    Μετά, μπορείτε να συζητήσετε μαζί τους για την εποχή στην οποία νομίζουν ότι αναφέρονται οι εικόνες, ενώ ανοίγοντας το παράθυρο του σπιτιού σας, τα καλείτε να σας περιγράψουν τι βλέπουν έξω, όπως επίσης και τις ομοιότητες και τις διαφορές  του φυσικού περιβάλλοντος με τις εικόνες.  Επίσης, μπορείτε να αναζητήσετε στο διαδίκτυο εικόνες από ανοιξιάτικα τοπία άλλων χωρών, ακόμα και αρκετά μακρινών (όπως Ιαπωνία), τις οποίες αφού παρατηρήσουν και περιγράψουν τα παιδιά, μπορούν να σαν μιλήσουν  για τις ομοιότητες και τις διαφορές των 
ανοιξιάτικων τοπίων της Ελλάδας και των άλλων χωρών, όπως επίσης και τα συναισθήματα που τους προκαλούν.
   Μπορείτε, αν θέλετε, να καταγράψετε κάποιες από τις σκέψεις τους και να μας τις στείλετε.
                              <<     Λογοτεχνικά παιχνίδια με ποιήματα.   >>
Συζητώ πάνω σε ένα ποίημα του Ελύτη.

Ο ΗΛΙΟΣ Ο ΗΛΙΑΤΟΡΑΣ (απόσπασμα)
Οδυσσέας Ελύτης


Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας
ο πετροπαιχνιδιάτορας

λίγο το στόμα του άνοιξε
κι ευθύς εμύρισε άνοιξη

Τα δέντρα κελαηδήσανε
τα ζωντανά σουνίσανε

κι οι άνεμοι χρωματιστούς
γεμίσανε χαρταετούς.

(«Αφηγητής», Ο Ήλιος Ο Ηλιάτορας, Οδυσσέας Ελύτης, εκδ. Ίκαρος, Αθήνα, 1985)


        Διαβάζετε αργά το παραπάνω ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη και στη συνέχεια συζητάτε με τα παιδιά αρχικά για τον ποιητή (βρίσκετε εικόνες από το διαδίκτυο, όπως και πληροφορίες για τον τόπο που έζησε). Μετά, συζητάτε για το ποίημα και σ’ αυτό το σημείο, επίσης, αφήνετε τα παιδιά ελεύθερα να σας μιλήσουν σχετικά μ’ αυτό.

                                          ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
                                          Γλώσσα- Μουσική- Πληροφορική
 Παίζω με ένα ποίημα του Γκάτσου.
    Βρίσκετε τραγούδια που σχετίζονται με την Άνοιξη στο youtube και στη συνέχεια εστιάζετε στο μελοποιημένο ποίημα του Νίκου Γκάτσου από τον Μίκη Θεοδωράκη, «Η Μυρτιά» (https://www.youtube.com/watch?v=H0eRraHZnI8).
      Σ’ ένα χαρτί γράφετε τη λέξη Μυρτιά και δίνετε στα παιδιά ένα λευκό χαρτί για να την αντιγράψουν. Μετά, κάνετε την ίδια διαδικασία στον υπολογιστή. Εξηγήστε στα παιδιά ότι αυτό είναι χρήσιμο να γίνει για να μπορέσουν να ακούσουν το τραγούδι στον υπολογιστή. Σε μια κενή σελίδα στο word, τα παιδιά αντιγράφουν τη λέξη από το χαρτί πατώντας σιγά σιγά τα αντίστοιχα πλήκτρα στον υπολογιστή, προσπαθώντας να δουν στο τέλος αν, σύμφωνα με τη γνώμη τους, σχηματίστηκε η λέξη. Το πληκτρολογείτε, τέλος, εσείς ή τα παιδιά στο youtube για να το ακούσετε και να το τραγουδήσετε. Μετά, συζητήστε με τα παιδιά τι τους άρεσε ή τι τους εντυπωσίασε από τα λόγια του μελοποιημένου ποιήματος και σ’ ένα χαρτί ή χαρτόνι με μαρκαδόρους, τέμπερες ή νερομπογιές αφήστε τα να δημιουργήσουν και να το αναπαραστήσουν.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου