Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021

3η Επιστολή προς γονείς- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

                             ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ.

Αγαπητοί γονείς ,

Σας ενημερώνουμε ότι ξεκινάμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων με τον θεματικό κύκλο : Ζω καλύτερα - Ευ Ζην και το Πρόγραμμα : Το Ανθρώπινο Σώμα .

 Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου με το ανθρώπινο σώμα. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Εντάσσεται στον κύκλο «Ζω καλύτερα- Ευ Ζην» στην θεματική ενότητα «Γνωρίζω το σώμα μου- Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση" και στηρίζεται στην καθοδηγούμενη-συνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, μέσω της οποίας προωθούνται οι ψηφιακές δεξιότητες αλλά και οι δεξιότητες μάθησης (4Cs). Όσον αφορά τις δεξιότητες μάθησης (4Cs) μέσω των εργαστήριων /προωθούνται οι: Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας) και  στις ψηφιακές δεξιότητες ο Πληροφορικός γραμματισμός, ο Ψηφιακός γραμματισμός, οι Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, οι Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, οι Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών. Ενεργοποιούνται επίσης, από τις δεξιότητες ζωής η Αυτομέριμνα, οι Κοινωνικές δεξιότητες, η Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία,η Προσαρμοστικότητα, η Υπευθυνότητα και από τις δεξιότητες του νου η Οργανωσιακή σκέψη, η Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων, οι Κατασκευές και παιχνίδια, οι εφαρμογές, Ρουτίνες σκέψης και ο αναστοχασμός .

Ειδικότερα, το πρόγραμμα υποδιαιρείται σε 5-7 εργαστήρια. Ξεκινώντας, γίνεται ανίχνευση της πρότερης γνώσης των παιδιών όσον αφορά τις έννοιες σώμα και εαυτός. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων, τα παιδιά βλέπουν την τοποθέτηση των οργάνων του ανθρώπινου σώματος, τις διαφορετικές λειτουργίες του πεπτικού και αναπνευστικού συστήματος και επιπρόσθετα να προσπαθούν να συνειδητοποιήσουν την ταυτότητα του φύλου τους και να λύσουν σημαντικές απορίες τους, όπως σε τι διαφέρει ένα αγόρι από ένα κορίτσι, τι αλλάζει μεγαλώνοντας κτλ.

Η παρούσα εργασία χρησιμοποιεί τις δυνατότητες των ΤΠΕ προκειμένου να παρουσιάσει το ανθρώπινο σώμα και τις λειτουργίες του με απλό αλλά επιστημονικό τρόπο στους μαθητές του νηπιαγωγείου .Μέσα από τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, σκοπό έχει να φέρει σε επαφή τους μαθητές με κείμενα, εικόνες και παιγνιώδη φύλλα εργασίας, προσφέροντάς τους όχι μόνο τις πληροφορίες που μπορεί να δώσει μια απλή φωτοτυπία, αλλά και δίνοντας τους ερεθίσματα για να διερευνήσουν προσωπικά το θέμα και να διαχειριστούν τις πληροφορίες όπως οι ίδιοι επιθυμούν, προωθώντας την ‘‘ανακαλυπτική’’ μάθηση.

Τα προαπαιτούμενα υλικά που προτείνονται για την υλοποίηση των εργαστηρίων μεταξύ άλλων που θα θέλαμε να μας προμηθεύσετε είναι: εικόνες σχετικές με το σώμα ( από περιοδικά , έντυπα, εφημερίδες) , προσωπικές φωτογραφίες των παιδιών από τη γέννηση και διάφορα στάδια ανάπτυξης τους  ( τουλάχιστον 3) , σύριγγες σε διάφορα μεγέθη ( όχι τις βελόνες) , γάζες, γλωσσοπίεστρα,  βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών ( για την συζήτηση και το θεατρικό παιχνίδι  /θα επιστραφεί).

Η ενεργός συμμετοχή σας στην αναζήτηση και επεξεργασία των εικόνων/ υλικών θεωρείται απαραίτητη και μέγιστη προϋπόθεση για την επίτευξη των ανωτέρω στόχων.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την βοήθεια ,συμπαράσταση και συνεργασία στην κοινή αυτή προσπάθεια για την  καλύτερη εκπαιδευτική διαδικασία.

                                                                                                          Οι Νηπιαγωγοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου