Η Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού code week 14 - 27 /10/2024 έχει στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό στα παιδιά μας με ένα διασκεδαστικό τρόπο.Οι δραστηριότητες που εντάσσονται σε αυτό το πρόγραμμα βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν τον ταχύτατα εξελισσόμενο κόσμο γύρω τους και να αναπτύξουν δεξιότητες ώστε να μπορούν να καινοτομούν .
Ενθαρρύναμε τα παιδιά μας να συμμετέχουν όλα, να εξασκηθούν στην υπολογιστική μαθηματική σκέψη. Διαλέξαμε θέματα γρίφους, φτιάξαμε τους δικούς μας απλούς αλγόριθμους ,τους λύσαμε , επικοινωνήσαμε τις δράσεις μας με άλλα σχολεία καθώς τις προσθέσαμε στο χάρτη της κοινότητας των σχολείων που προγραμματίζουν παρόμοιες δραστηριότητες.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ : Με αφορμή το βιβλίο του ΕΛΜΕΡ, το αγαπημένο μας ελεφαντάκι .Ο Έλμερ ψάχνει για βοηθούς, ώστε να βοηθήσει τους υπόλοιπους παρδαλούς ελέφαντες να γίνουν παρδαλοί. Μέσα από τη λύση των γρίφων και των απαραίτητων πειραματισμών, θα οδηγηθούμε στα βασικά χρώματα και στις αναμείξεις τους.
τα παιδιά ανάπτυξαν την υπολογιστική μαθηματική τους σκέψη στην προσπάθεια να αναπαράγουν μοντέλα με χρώματα και σχήματα . Με ελκυστικά διαφανή μαγνητικά τουβλάκια σχημάτισαν τον Έλμερ. Με τη σωστή μετακίνησή τους στην πίστα των χρωμάτων σχημάτισαν τα σωστά χρώματα , και με τον σωστό απλό αλγόριθμο βρήκαν τη λύση στο γρίφο .
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ : Οι μαθητές παρατηρώντας τις φιγούρες του Keith Haring εξοικειώθηκαν με την προσέγγιση της μάθησης μέσω του έντεχνου συλλογισμού (Artful Thinking) ώστε να είναι σε θέση να εντοπίζουν τις πληροφορίες και τα μηνύματα του. Η επαφή με την τέχνη δημιούργησε το πλαίσιο για τις δικές τους αναπαραστάσεις, καθώς και την ευκαιρία να συνεργαστούν με τους συμμαθητές τους στη δημιουργία μιας ή και περισσότερων χορογραφιών. Μέσα από την κίνηση και με διασκεδαστικό τρόπο τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της κωδικοποίησης ενώ συγχρόνως καλλιέργησαν την κριτική τους σκέψη.
Το διδακτικό σενάριο για την ¨¨28η Οκτωβρίου ¨¨και το σενάριο ¨¨Από το αμπέλι στο κρασί ¨¨ έδωσαν την αφορμή για τα παιχνίδια του φαντάρου και την σειροθέτηση της διαδικασίας παραγωγής του κρασιού. . Προηγήθηκαν ασκήσεις προσανατολισμού στο χώρο με τους σωστούς βηματισμούς (δεξιά αριστερά μπροστά πίσω ).
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ( 1η φωτό): Ο φαντάρος και το γαϊδουράκι του. Τα παιδιά προγραμματίζουν τις κινήσεις του φαντάρου στο χωράφι ( πίστα) για να φτάσει στο γαϊδουράκι του χωρίς να πέσει στις νάρκες ( ξύλινα στρογγυλλά ).

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ : ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ ΣΤΟ ΚΡΑΣΙ
Η συμμετοχή μας στην εβδομάδα προγραμματισμού μας ενθουσίασε και μοιραστήκαμε με τα παιδιά πολλές διασκεδαστικές στιγμές. Οι δράσεις μας θα συνεχιστούν καθόλη τη σχολική χρονιά καθώς θα συμπεριλάβουμε και δράσεις με ρομποτικά σετ και θα απονεμηθούν πιστοποιητικά συμμετοχής σε όλους τους προγραμματιστές!!!
Συγχαρητήρια σε όλους !!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου