Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΑΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

 Η ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ : Μεγάλα  αριστουργήματα υφαντικής από μικρά χεράκια.
Πλέξανε τις σερπαντίνες σε τελάρα από χαρτί Α4 . Τα στημόνια ήταν απλά νήματα.
                                                       ΜΟΤΙΒΑ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ
Χειροτεχνήματα με συμμετρίες. . Με υπομονήηηηη γεμίσανε με χρώματα τα σχέδια συμμετρίας ,τα   κόψανε και τα κολλήσανε  σε χρωματιστά τετράγωνα χαρτονάκια.
Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό. Μπράβο παιδιά !!!!
 ΑΙΝΙΓΜΑ:  << Ανεβαίνει  κατεβαίνει και χωρίς να τρώει παχαίνει,
                         μόνοι που στριφογυρίζει την κοιλίτσα του γιομίζει .Τι είναι?>>

( Το αδράχτι και το γνέσιμο)
Το πρόγραμμα της λαϊκής παράδοσης ενθουσιάζει τα παιδιά και πραγματικά τα εξελίσσει τόσο στην γλωσσική τους ανάπτυξη όσο και στη λεπτή τους κινητικότητα.
Και η δημοτική μούσα συνεχίζει:<< Μια λυγερή στον αργαλειό υφαίνει τα προικιά της
                                                           βάζει ασημένιον αργαλειό κι υφάδια  μεταξένια
                                                             βάζει σαΐτες μάλαμα και φιλντισένια χτένια.>>
        << Πέτα σαΐτα μου γοργή τ ολόχρυσο μετάξι
                να ρθει ο καλός μου τη Λαμπρή να βρει χρυσά να αλλάξει.>>

         << Καλά το υφαίνεις το πανί , καλά το μασουρίζεις
              κι όταν σου πουν γι άλλη δουλειά , τη ράχη σου γυρίζεις.>>

<< Όλα τα αστέρια μάζωξα και τη χρυσή σελήνη
     στον αργαλειό μου τ΄άπλωσα και στο υφαντό μου πάνω.
   Ο γυρισμός του καρελιού κι ο χτύπος του χτενιού μου
   πουλιά θα φέρουνε  του δάσους και  γλάρους του πελάγου.>>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου