Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2022

2η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ :ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

 ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 

ΤΟΥ 14ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ     2022-2023


ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ                                                         ~

                                          1 ~

 

                                      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

  1.   Εισαγωγή……………………………………………………………………….

  2.   Γενικές αρχές και στόχοι ……………………………………………………… 

  3.   Σχολικό έτος……………………………………………………………………. 

  *        Έναρξη μαθημάτων

  *        Ωράριο λειτουργίας/ Προσέλευση – Αποχώρηση

  4.  Φοίτηση / απουσίες …………………………………………………….. ………

  5.  Πρόγραμμα Λειτουργίας  του Νηπιαγωγείου…………………… ………………

  *        Ωράριο Λειτουργίας 

  *        Σχολικές γιορτές – εκδηλώσεις/ αργίες

  *        Διδακτικές επισκέψεις

  *       Πρόγευμα – γεύμα

  *.      Ονομαστικές εορτές – γενέθλια

  6.     Σύλλογος διδασκόντων………………………………………………………..

  7.   Συνεργασία γονέων/κηδεμόνων και διδακτικού   

      προσωπικού………………………………

  8.    Βιβλιοθήκη……………………………………………………………………..

  9.  Επικοινωνία με το σχολείο– Σχολικός Ιστότοπος………………………………

  10.  Εξ αποστάσεως εκπαίδευση…………………………………………………….

       Συμπερασματικά . Ανατροφοδότηση -προτάσεις βελτίωσης.

 

  1.    Εισαγωγή

 

  Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας , χαίρονται, δημιουργούν

  ,συνεργάζονται .Είναι ο χώρος όπου τα νήπια, περνούν πολλές ώρες καθημερινά και

  πρωταρχικό μέλημα των νηπιαγωγών είναι να κάνουν την εκπαιδευτική διαδικασία όσο  το δυνατόν πιο ποιοτική και άρτια σχεδιασμένη . Η σχολική τους ζωή σκόπιμο  είναι να  ρυθμίζεται από κάποιους κανόνες, οι οποίοι θα βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία  και το νηπιαγωγείο  να λειτουργεί αποτελεσματικότερα ως μια ασφαλής κοινότητα  μάθησης. Σαν οργανωμένη σωστά ομάδα στοχεύει στην προετοιμασία των παιδιών για  την ομαλή ένταξή τους  στην κοινωνία με βάσεις δημοκρατικού πνεύματος ,ορίων και   συνεργασίας.

  Με τον όρο "σχολικός κανονισμός" εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που   αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και

  αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη  διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη  συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος "σχολική

  πειθαρχία" αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό

  στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

       Για το σκοπό αυτό συντάσσεται ο Κανονισμός Εσωτερικής λειτουργίας του

  Νηπιαγωγείου μας, ο οποίος είναι πλήρως εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία  για τη λειτουργία του σχολείου.

  Επίσης  στο πρώτο δεκαήμερο της έναρξης του σχολικού έτους, η προϊσταμένη  του

  Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων:

 

  α) Επικαιροποιούν το «Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του

  Σεισμικού Κινδύνου στη σχολική μονάδα» που βρίσκεται στη σχετική σελίδα

  Ο.Α.Σ.Π. και προβαίνουν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται πριν

  από τον σεισμό, καθώς και στον προγραμματισμό και υλοποίηση των απαραίτητων

  ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

 

  β) Επικαιροποιούν τον «Εσωτερικό Κανονισμό Σχολικής Μονάδας (ΔΑΙ) και

  Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων,

  τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών», λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες

  προστασίας για όλες τις μορφές φυσικών καταστροφών, ενημερώνουν τους/τις

  μαθητές/τριες και τους γονείς/κηδεμόνες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους

  αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων.

 

2.  Γενικές αρχές  και στόχοι .

 

  Ο σκοπός του  Νηπιαγωγείου  σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία είναι να βοηθήσει τα   παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το Νηπιαγωγείο, ως  φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού (μετά την οικογένεια), θα πρέπει να εξασφαλίζει  τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα. 

 Το Νηπιαγωγείο μας βοηθά τα νήπια «να καλλιεργούν τις αισθήσεις τους, να

  οργανώνουν τις πράξεις τους, κινητικές και νοητικές, να εμπλουτίζουν και να

  οργανώνουν τις εμπειρίες τους, από το φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον, να

  αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, ελεύθερα και αβίαστα, να αναπτύσσουν την ικανότητα

  κατανόησης και έκφρασης, με σύμβολα γενικά και ιδιαίτερα, στους τομείς:  της

  Γλώσσας, των Μαθηματικών , της Δημιουργίας και Έκφρασης , της Τεχνολογίας με

  τους Υπολογιστές και τέλος με την Μελέτη Ανθρωπογενούς και Φυσικού

    Περιβάλλοντος».

 

  Τμήματα του Νηπιαγωγείου.

 

  Στο νηπιαγωγείο μας λειτουργούν 2 τμήματα . Η κατανομή των μαθητών γίνεται

  σύμφωνα με τις αιτήσεις των γονέων και όπως ορίζεται από τις σχετικές εγκυκλίους,

  οργάνωσης και λειτουργίας Νηπιαγωγείων του τρέχοντος έτους.  Στα τμήματα οι

  μαθητές κατανέμονται με βάση την ηλικία νήπια- προνήπια, το φύλο αγόρια- κορίτσια  και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ώστε να υπάρχει μια ισόρροπη κατανομή.  

 Λειτουργεί Τμήμα ένταξης για τους μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ικανότητες και  επικουρικά στο έργο όλων των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής.

Και στα δύο τμήματα θα γίνει Εισαγωγή των μαθητών στην Αγγλική Γλώσσα με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό ΠΕ06 που τοποθετήθηκε στη σχολική μας μονάδα.

  3.  Σχολικό έτος………………………………………………………………  

 

  Έναρξη σχολικού έτους.

  Στο νηπιαγωγείο, στην αρχή του πρώτου τριμήνου του διδακτικού έτους και για

  διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο (2) εβδομάδων μπορεί να εφαρμόζεται ευέλικτο

  ωράριο παραμονής στο νηπιαγωγείο για ορισμένα νήπια που φοιτούν για πρώτη φορά,  προκειμένου να διευκολυνθεί η προσαρμογή τους. Το ευέλικτο ωράριο καθορίζεται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, το σύλλογο διδασκόντων, σε συνεργασία με τους γονείς ή  κηδεμόνες του νηπίου. Μετά την πάροδο των δύο (2) εβδομάδων, το σύνολο των

  νηπίων ακολουθεί κοινό ωράριο.

4.  Φοίτηση / Απουσίες 

 

  Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική και γι αυτό γίνονται δεκτά νήπια και

                                                        ου

  προνήπια που ανήκουν στα όρια της περιφέρειας του 14 Νηπιαγωγείου. Η ανελλιπής

  φοίτηση του παιδιού αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ομαλή προσαρμογή του  στο σχολικό περιβάλλον, όσο και για την απρόσκοπτη παρακολούθηση του

  προγράμματος δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου. Οι απουσίες ενημερώνονται

  ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του  myschool , για αυτό το λόγο θα πρέπει να

  γνωρίζουμε την αιτιολόγησή της.. Αν είναι άρρωστο, σκόπιμο είναι να παραμένει στο   σπίτι έως την αποθεραπεία του. Σε κάθε περίπτωση ενημερώνετε το Νηπιαγωγείο για την πορεία υγείας των παιδιών σας. Αν το παιδί  υποβάλλεται σε  κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή ή αν έχει ευαισθησία σε φάρμακα, σε κάποιες τροφές ή σε κάτι  άλλο, παρακαλούνται οι γονείς   να ενημερώνουν  για το θέμα αυτό τη νηπιαγωγό στο Φύλλο Γνωριμίας,   έντυπο που δίνεται στον αγιασμό.  Απαγορεύεται η χορήγηση   φαρμάκων από τους νηπιαγωγούς, όπως ορίζει σχετική νομοθεσία. 

  Στο Νηπιαγωγείο μας καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποφυγή των

  ατυχημάτων. Σε περίπτωση ατυχήματος καλούνται άμεσα οι γονείς του παιδιού  ή το

  ΕΚΑΒ (σε περίπτωση εξαιρετικού περιστατικού). Το Νηπιαγωγείο μπορεί να παρέχει

  στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες (πχ περιποίηση τραύματος) 

  Σε περιπτώσεις πχ αλλεργιών, χρόνιας αγωγής κ.α, δύναται ο γονέας να αιτηθεί την

  παρουσία σχολικού νοσηλευτή /τριας στο Νηπιαγωγείο.

 

 

 5.     Πρόγραμμα Λειτουργίας του νηπιαγωγείου…………………… ……………….

 

  Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του  Νηπιαγωγείου καθορίζεται από το

  Προεδρικό Διάταγμα 79/1-8-2017 ,συντάσσεται από το Σύλλογο διδασκόντων και

  υπογράφεται από τον προϊστάμενο εκπαιδευτικών θεμάτων της Α/θμιας Εκπ/σης Β 

  ΑΘΗΝΑΣ.

    Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων το οποίο ακολουθούμε έχει καθοριστεί με όσα

  προβλέπει και περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων

  Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)για το νηπιαγωγείο του Υπουργείου Παιδείας και

  Θρησκευμάτων. Οι δραστηριότητες που αφορούν τις μαθησιακές περιοχές του ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ αναπτύσσονται σύμφωνα με τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και μπορούν  να λάβουν τη μορφή Σχεδίου Εργασίας (project), θεματικής προσέγγισης ή

  διαθεματικών οργανωμένων δραστηριοτήτων.

  Σύμφωνα με το ΝΕΟ ΦΕΚ το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου εμπλουτίζεται με

  θεματικές ενότητες πάνω σε 4 βασικούς άξονες και περιλαμβάνει εργαστήρια

  δεξιοτήτων , εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας και καλλιέργεια του ψηφιακού

  εγγραμματισμού των μαθητών.  Το παιχνίδι (ελεύθερο ή οργανωμένο) κατέχει

  πρωτεύοντα ρόλο στην εξέλιξη του προγράμματος ως κυρίαρχο μέσο ανάπτυξης,

  μάθησης και κοινωνικοποίησης των παιδιών.

  Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη

  σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων

  των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους  σε κοινωνικά θέματα. 

  Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων προεκτείνεται και συμπληρώνεται με εκπαιδευτικές

  επισκέψεις σε Μουσεία, θέατρα, πολυχώρους  για την Μουσειακή και Θεατρική αγωγή   των μαθητών αντίστοιχα. Επιπλέον εκδηλώσεις  διοργανώνονται από το Σύλλογο διδασκόντων και αφορούν στην διάσωση και διάδοση της  Λαογραφικής παράδοσης του  τόπου μας. 

  Δράσεις – Προγράμματα Σχολικών δραστηριοτήτων στα πλαίσια της περιβαλλοντικής   εκπαίδευσης και αειφορίας  εκπονούνται καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς με στόχο την  απόκτηση περιβαλλοντικής συνείδησης των παιδιών και των γονέων τους. Οι δράσεις   στηρίζονται πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών και οι στόχοι τους διαχέονται σε όλους τους τομείς του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών  του    Νηπιαγωγείου. Για την καλύτερη οργάνωση των δραστηριοτήτων περιβαλλοντικού   ενδιαφέροντος οι Νηπιαγωγοί θα φροντίζουν για την μέγιστη αξιοποίηση του αύλειου   χώρου και του κήπου.

  Το Νηπιαγωγείο μας επί σειρά ετών συμμετέχει σε Αθλητικούς Μαθητικούς Αγώνες

  (τρέξιμο 150μ) που διοργανώνει ο Δήμος Νέας Ιωνίας για την προώθηση του αθλητικού  ιδεώδους  και την μύηση τους στις αρχές του “Ευ Αγωνίζεσθαι”.

 

 

  *        Ωράριο λειτουργίας.

 

  Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται στο σχολείο από τις 8.15 π.μ. έως τις 8.30 π.μ.

  Λειτουργεί  Τμήμα Πρωινής  Υποδοχής από τις 7.45- 8.00 π.μ    για τους μαθητές που  επιλέγουν το προαιρετικό απογευματινό  πρόγραμμα (13.00-16.00). Ο ελάχιστος

  αριθμός για τη λειτουργία του είναι 5 νήπια/προνήπια και η εγγραφή του μαθητή στο   Τμήμα Πρωινής Υποδοχής σημαίνει την υποχρεωτικότητα για όλο το έτος.

 

  Η έγκαιρη προσέλευση και αποχώρηση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

 

  Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, δεν εισέρχονται μέσα στον χώρο του Νηπιαγωγείου λόγω των ειδικών συνθηκών της πανδημίας  αλλά

  παραδίδουν τα παιδιά στη Νηπιαγωγό στην κεντρική πόρτα του νηπιαγωγείου.

 

  Τόσο η αυλόπορτα, όσο και η εξώπορτα του κτιρίου του Νηπιαγωγείου, κλειδώνονται στις 8:30 π.μ. και παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου,  για να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών. Ανοίγουν μόνο κατά τις ώρες  αποχώρησης των νηπίων δηλαδή στη 13.00μ.μ., ώρα αποχώρησης των υποχρεωτικών  τμημάτων και στις 16.00 μ.μ. ώρα αποχώρησης του προαιρετικού    απογευματινού τμήματος.

 

  Τα παιδιά παραδίδονται μόνο στους αναγραφόμενους ενήλικες στην υπεύθυνη δήλωση   προσέλευσης/αποχώρησης που συμπλήρωσαν οι γονείς τους κατά την εγγραφή τους. Η  ευθύνη για την ασφάλεια των μαθητών τόσο κατά την παράδοση όσο και μετά  την  αποχώρησή του  από το νηπιαγωγείο ανήκει αποκλειστικά στους γονείς /κηδεμόνες.

  Στην περίπτωση έκτακτου γεγονότος,αν επιθυμείτε να παραλάβει το παιδί σας  κάποιος  άλλος/η (πλην των αναγραφόμενων ) ενημερώνετε άμεσα το Νηπιαγωγείο. Το πρόσωπο  που θα παραλάβει το παιδί σας οφείλει να έχει μαζί του την αστυνομική του ταυτότητα.

  Σημειώνεται ότι τα παιδιά δεν παραδίδονται σε καμία περίπτωση σε ανήλικους

  συνοδούς.

  Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους. Οι  μαθητές σε καμία περίπτωση δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Αν

  παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ.

  ασθένεια), γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα, αφού υπογραφεί σχετική  υπεύθυνη δήλωση.

 

 

  *      Σχολικές γιορτές /εκδηλώσεις

 

  Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου, καθώς και οι διδακτικές

  επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του  σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές καλό θα ήταν να μην απουσιάζουν από αυτές αν  δεν έχουν σοβαρό λόγο. Τα μαθήματα δεν πραγματοποιούνται τις ημέρες των  εορταστικών εκδηλώσεων. Μετά το πέρας των εορταστικών εκδηλώσεων, οι μαθητές   αποχωρούν και οι εκπαιδευτικοί δύναται να παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να   συμμετέχουν σε έκτακτες ή τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων.

 

*        Διδακτικές επισκέψεις

 

  Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το ημερήσιο σχολικό διδακτικό ωράριο   για όλα τα τμήματα ( υποχρεωτικό και προαιρετικό ) ενώ γίνεται  έγκαιρη ενημέρωση,   προς τους γονείς και απαιτείται η γραπτή έγκρισή τους. Ειδικά την φετινή σχολική χρονιά θα  προγραμματιστούν εκδηλώσεις στο χώρο του Νηπιαγωγείου ( λόγω  πανδημίας) από σχετικούς με τα προγράμματα φορείς. 

  .

  *      Πρόγευμα – γεύμα

  Κάθε παιδί θα πρέπει, από την αρχή της σχολικής χρονιάς να έχει μαζί του μία σχολική  τσάντα νηπιαγωγείου , μέσα στην οποία θα φέρνει καθημερινά το πρόγευμα και το   γεύμα του (ολοήμερο τμήμα). Θα πρέπει επίσης να έχει μία μικρή υφασμάτινη πετσέτα την οποία θα στρώνει επάνω στο τραπέζι , το μπολ του φαγητού του , κουτάλι / πιρούνι  και το παγουρίνο / μπουκάλι του. Οι ώρες του προγεύματος και του γεύματος είναι   ιδιαίτερες στιγμές της ημέρας και οι νηπιαγωγοί ενθαρρύνουν τα παιδιά ώστε  να υιοθετούν υγιεινές διατροφικές συνήθειες.  Τα παιδιά να έχουν  μαζί τους υγιεινές  τροφές  και δεν επιτρέπονται τυποποιημένες συσκευασίες όπως  τα γαριδάκια, τσιπς,   σοκολάτες, κρουασάν  κ.α. 

  Δεν πρέπει να έχουν  μαζί τους ξηρούς καρπούς, τσίχλες, ή καραμέλες, για λόγους

  ασφάλειας τόσο του ιδίου, όσο και των άλλων παιδιών.

  Η εκπαίδευση των μαθητών για την αυτοεξυπηρέτησή τους επιδιώκεται σε συνεργασία με την οικογένεια και την υιοθέτηση κοινών πρακτικών στο σχολείο και το σπίτι.

  Επίσης μέσα στην τσάντα τους καλό είναι να υπάρχει μια αλλαξιά ρούχα .

 

  *  Γενέθλια -γιορτές

 

  Κατά τις ονομαστικές γιορτές και τις ημέρες των γενεθλίων των νηπίων μπορούν αυτά 

  να κεράσουν ατομικά γλυκά στα παιδιά τα οποία παίρνουν στην αποχώρηση από το

  νηπιαγωγείο.

 

 

  6.  Ο Σύλλογος διδασκόντων

 

 

  Οι εκπαιδευτικοί  του 14ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ  με πνεύμα 

  συνεργασίας, σεβασμού και αλληλεγγύης μεταξύ τους δημιουργούν κλίμα ευχάριστο,

  ασφάλειας  και  αποδοχής για κάθε μαθητή του.

  Ειδικότερα:

  Α) Ακολουθώντας το αναλυτικό πρόγραμμα και τις εκπαιδευτικές τάσεις που

  επικρατούν, εφαρμόζουν δραστηριότητες που εξασφαλίζουν την ενεργό συμμετοχή των

  νηπίων στη μαθησιακή διαδικασία σεβόμενοι τα ενδιαφέρονται, τις κλίσεις και τις

  ιδιαίτερες μαθησιακές τους ανάγκες . Λαμβάνουν  υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που

  επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά τους ( π.χ μονογονεικές οικογένειες,

  παρακολούθηση συνεδρίων έργου ή λόγου  εκτός νηπιαγωγείου ).

  Β) Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας

  σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, αξιοποιώντας τα εποπτικά μέσα και

  τις νέες τεχνολογίες με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των

  γνωστικών αντικειμένων. Υπάρχει συνεργασία των εκπαιδευτικών γενικής ,ειδικής

  αγωγής και άλλων ειδικοτήτων( π.χ. ψυχολόγων και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού ).

  Γ). Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα συνεργάζονται, τόσο στον

    προγραμματισμό και στην εφαρμογή των διαθεματικών δραστηριοτήτων και συζητούν  μεταξύ τους τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη και επιλέγουν από κοινού τρόπους αποτελεσματικής αντιμετώπισής τους.

  Δ). Διδάσκουν στους μαθητές τα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το

  Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και προγραμματίζουν τη διδακτέα ύλη των μαθημάτων σύμφωνα με τις εγκυκλίους του Υ.Π.Π.Θ. και τις οδηγίες των Συντονιστών Εκπαιδευτικού έργου. 

  Ε) Συμμετέχουν στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.  

    Συμμετέχουν  στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στις παιδαγωγικές

  συναντήσεις και στα σεμινάρια επιμόρφωσης που πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις  κείμενες διατάξεις και εκφράζουν ελεύθερα τις παιδαγωγικές απόψεις τους.

  ΣΤ)   Προσέρχονται στο σχολείο έγκαιρα, εφαρμόζουν το ωρολόγιο πρόγραμμα και

  τηρούν την ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων. Καταγράφουν καθημερινά τις

  απουσίες των μαθητών. Λαμβάνουν μέρος σε όλα τα προγράμματα και στις εκδηλώσεις του σχολείου, και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και αρμοδιότητες για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

  Ζ) Εκτονώνουν τις εντάσεις που παρουσιάζονται στην τάξη, με παιδαγωγικό τρόπο.

  Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών επιτηρώντας τους κατά την είσοδο, τα

  διαλείμματα, την παραμονή και την αποχώρησή τους από το σχολείο.  Επιμελούνται την καθαριότητα των σχολικών χώρων και ότι άλλο σχετίζεται με την υγιεινή και την

  ασφάλεια των μαθητών. Ενδιαφέρονται για την ποιότητα και την προστασία του

  σχολικού χώρου και τη σχολική περιουσία, καθώς και την ευκοσμία του σχολείου

  γενικά. Μεταφέρουν την αντίληψη για τον σεβασμό στην δημόσια περιουσία και στους μαθητές. Συνεργάζονται αρμονικά με το βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας του   Νηπιαγωγείου. Οποιαδήποτε βλάβη ή φθορά της σχολικής περιουσίας από μαθητή  βαρύνει τον γονέα /κηδεμόνα του παιδιού που προκάλεσε τη φθορά. 

  Η). Ενημερώνουν τους γονείς προγραμματισμένα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία γνωστοποιώντας τους τον χρόνο κατά τον οποίο μπορούν να δέχονται τους γονείς για  λεπτομερή ενημέρωση για την επίδοση και τη συμπεριφορά των παιδιών τους. Για  θέματα που αφορούν την τάξη τους (επισκέψεις, εκδηλώσεις) προβαίνουν σε ανακοινώσεις προς τους μαθητές και τους γονείς με τη σύμφωνη γνώμη της

    προϊσταμένης και του Συλλόγου Διδασκόντων.

  Θ) Σε περίπτωση που η συμπεριφορά (γνωστική, κινητική, κοινωνική, συναισθηματική,  προβλήματα λόγου) των νηπίων χρήζει διάγνωσης/ υποστήριξης από ειδικούς

  επιστήμονες, οι εκπαιδευτικοί κατευθύνουν/συμβουλεύουν τους γονείς/κηδεμόνες για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας προς αυτούς από τους

    αντισταθμιστικούς -υποστηρικτικούς θεσμούς.  Ενημερώνουν τους γονείς για την

  λειτουργία του Τμήματος Ένταξης με την ειδική παιδαγωγό και το αρμόδιο ΚΕΣΥ της  περιφέρειας του Νηπιαγωγείου. Συντάσσουν τις περιγραφικές αξιολογήσεις που

  απαιτούνται για την παραπομπή των μαθητών στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και

  Συμβουλευτικής Υποστήριξης.

  Ι) Τηρούν εχεμύθεια σε ότι αφορά τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και τυχόν  συζητήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών για την εν γένει πορεία κάποιων μαθητών και  ιδιαίτερα για θέματα που θεωρούνται προσωπικά δεδομένα. 

    Αποφεύγεται η φωτογράφηση /βιντεοσκόπηση των μαθητών χωρίς την συγκατάθεση   των γονέων.

  Οι γονείς επικοινωνούν από την πρώτη μέρα απουσίας των παιδιών για ενημέρωση.

  ΙΑ) Αντιμετωπίζουν τους γονείς/κηδεμόνες των παιδιών ως συνεργάτες, αρωγούς στο έργο τους για την καλύτερη διαπαιδαγώγηση των παιδιών και ακούν με σεβασμό τους όποιους προβληματισμούς τους .Στο βιβλίο ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ καταγράφονται όλα τα σημαντικά γεγονότα της ημέρας (π.χ. απουσίες εκπ/κών , επισκέψεις φορέων )

  ΙΓ) Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού.

  H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας   πρόληψης ή/και  της  αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού  και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του  θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της  συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του νηπιαγωγείου με την οικογένεια. Με την   εφαρμογή καλών πρακτικών ,όπως δραματοποίηση ρόλων ,ανάγνωση σχετικών βιβλίων,

συζήτηση και ενίσχυση της ενσυναίσθησης οι νηπιαγωγοί πετυχαίνουν την πρόληψη

  φαινομένων βίας και περιστατικών εκφοβισμού. Σε κάθε περίπτωση και πριν από

  οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της

    προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

 

 

  7.       Συνεργασία γονέων/ κηδεμόνων και διδακτικού προσωπικού

 

  Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να συμπεριφέρονται προς όλους τους εκπαιδευτικούς με την δέουσα ευγένεια, σοβαρότητα και σεβασμό που επιβάλλει το λειτούργημά τους και ο χώρος του σχολείου.

   Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο

  και συμπεριφορά του παιδιού τους από τη νηπιαγωγό της τάξης. Για το λόγο αυτό οι

  συναντήσεις γονέων και εκπαιδευτικών  είναι τακτικές και εκτός διδακτικού ωραρίου , ώστε όλοι οι γονείς να μπορούν να παρευρίσκονται σ’ αυτές.

   Οφείλουν να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που αναρτώνται στον

  πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου του σχολείου και στη σχολική ιστοσελίδα  και τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές.

  Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων πρέπει το Νηπιαγωγείο να γνωρίζει ποιος από τους  δυο γονείς έχει την κηδεμονία και να παρέχονται τα σχετικά έγγραφα .Οι Νηπιαγωγοί επιζητούν την συμμετοχή και των δύο γονέων στην ενημέρωση για την πρόοδο των  παιδιών.

  Όταν προκύπτουν αλλαγές στη συμπεριφορά των παιδιών συνεργάζονται με την

  νηπιαγωγό της τάξης και ενημερώνουν εμπιστευτικά για κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή  (π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό κ.λπ.), προκειμένου  η νηπιαγωγός να γνωρίσει καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψει πάνω σ' αυτές.

    Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι  απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το τηλέφωνο του σχολείου (210 2752728) ,είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση.

    Οι γονείς δίνουν τους  αριθμούς τηλεφώνων τους για άμεση επικοινωνία μαζί τους,

  φροντίζουν να είναι ανοιχτά όσο το παιδί βρίσκεται στο νηπιαγωγείο και ενημερώνουν το σχολείο για κάθε αλλαγή του αριθμού τηλεφώνου τους.

   Σε περίπτωση που ένα νήπιο, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο σχολείο,

  δηλώσει αδιαθεσία, αμέσως ενημερώνεται τηλεφωνικά από τη νηπιαγωγό ή την

  προϊσταμένη του σχολείου ο γονέας/κηδεμόνας του για την άμεση προσέλευσή του στο σχολείο και την παραλαβή του παιδιού του.

      Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να προσκομίζουν έγκαιρα τα διάφορα έγγραφα (π.χ. Α.Δ.Υ.Μ., Βιβλιάρια Εμβολίων, Υπεύθυνες Δηλώσεις, κ.ά.) που τους ζητούνται από το σχολείο.

    Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις που

    προγραμματίζονται   και να συνδράμουν στη εύρυθμη λειτουργία τους.

   Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί

  ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στο χώρο του σχολείου. Όταν κάποιος μαθητής δημιουργεί πρόβλημα

  πρέπει να το συζητούν πρώτα με την υπεύθυνη νηπιαγωγό και στη συνέχεια – αν δεν

  επιλυθεί- με την Προϊσταμένη.

   Σε περίπτωση που υπάρχει κάτι που δυσαρεστεί, προβληματίζει ή ενοχλεί τους γονείς σε σχολικό επίπεδο θα πρέπει να το συζητούν με την υπεύθυνη νηπιαγωγό και την  Προϊσταμένη.

  Στο Νηπιαγωγείο μας δεν υπάρχει  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

  8.   Βιβλιοθήκη………………………………………………………………….

 

  Στο σχολείο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη και προγραμματίζονται πολλές δράσεις  φιλαναγνωσίας . 

  Τα δανειζόμενα βιβλία της Βιβλιοθήκης πρέπει να επιστρέφονται εγκαίρως και σε

  αρίστη κατάσταση μέσα στις ειδικές πάνινες τσάντες .

  Η ημερομηνία έναρξης του δανεισμού  κάθε έτος ανακοινώνεται από τις νηπιαγωγούς  γιατί προηγείται διδασκαλία της χρήσης και σωστής συμπεριφοράς απέναντι στα βιβλία.

  Στο τέλος της σχολικής χρονιάς γίνεται αποτίμηση της λειτουργίας της Σχολικής

  Βιβλιοθήκης, καταγραφή των κατεστραμμένων βιβλίων και σύνταξη νέου καταλόγου για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης.

 

 

 

  9.    Σχολικός Ιστότοπος  και επικοινωνία.

 

  Η Προϊσταμένη του σχολείου είναι υπεύθυνη για τις αναρτήσεις στο ιστολόγιο του

                                            ο

  Νηπιαγωγείου ΝΗΠΙΟΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ2-14 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ καθώς

  και στο ιστολόγιο του σχολείου στο Π.Σ.Δ.

      http://sisinipiodimiourgies2.blogspot.com/ 

    https://blogs.sch.gr/14nipnionias/   

 

     Κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μπορεί να αναρτά, σε συνεννόηση με την

  προϊσταμένη, στο διαδικτυακό τόπο του σχολείου ότι θεωρεί σχετικό με το εκπαιδευτικόκαι παιδαγωγικό έργο του σχολείου καθώς και διάφορα χρήσιμα άρθρα για τους γονείς.To ιστολόγιο εξυπηρετεί και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση όποτε είναι  αναγκαίο.

     Πρώτιστο καθήκον η μέριμνα για την ασφάλεια των ευαίσθητων προσωπικών

  δεδομένων των μαθητών στο Διαδίκτυο σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες του Π.Σ.Δ.

  ΤΗΛ:      2102752728

  ΜΑΙL:     mail@14nip-n-ionias.att.sch.gr

 

 

  10. Δια ζώσης εκπαίδευση.

  Σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας , Υγείας και Προστασίας του Πολίτη

  για την φετινή χρονιά 2022-2023 θα ξεκινήσουν τα σχολεία δια ζώσης με ειδικές

  συνθήκες διδασκαλίας προσαρμοσμένες στις οδηγίες για την προστασία των πολιτών

  από την πανδημία του covid 19.

  Επίσης θα συνεργαστεί με το βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας για την απολύμανση

  των επιφανειών σε τακτά χρονικά διαστήματα όπως προβλέπεται από τις σχετικές

  διατάξεις.

 

 

  Συμπερασματικά. Ανατροφοδότηση- προτάσεις βελτίωσης.

 

  Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα

  νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από

  τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς είναι βασική προϋπόθεση  της

  εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το

  Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

  Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται

  κατά περίπτωση από την προϊσταμένη  του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων  

  καθώς και από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της

  παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με

  όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου