Πέμπτη 1 Απριλίου 2021

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ :2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 

Η βιβλιοθήκη μας γιορτάζει.
Ελάτε για ένα ταξιδάκι στην φαντασία και τη χώρα των παραμυθιών.

 Φέτος υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου  είναι το Τμήμα των Η.Π.Α. Το μήνυμα γράφτηκε από την Αμερικανίδα ποιήτρια Margarita Engle και η αφίσα (παρακάτω)φιλοτεχνήθηκε από τον εικονογράφο και συγγραφέα Roger Mello. Ο Roger Mello, σχεδίασε στα ελληνικά κάποιες από τις χειρογραφές που αποτελούν μέρος του εικαστικού.

Η συγγραφέας  Λότη Πέτροβιτς μετέφρασε όπως κάθε χρόνο το μήνυμα στα ελληνικά. Το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού εκτύπωσε και διανέμει την αφίσα.

ΠΟΙΗΜΑ -ΜΗΝΥΜΑ

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.

Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.

Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,

καλλίφωνα πουλιά που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,

ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,

πεταλούδες που στροβιλίζονται

ψηλά στον αέρα!

 Οι λέξεις μας καλούν να χορέψουμε-ρυθμούς, στίχους,

χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,

φανταστικές και αληθινές.

 Είτε είσαι στο σπίτι ασφαλής

ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη χώρα

και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα μηνύματα

σου ανήκουν.

Όταν μοιραζόμαστε λέξεις, οι φωνές μας

γίνονται η μουσική του μέλλοντος,

ειρήνη, χαρά και φιλία,

μια μελωδία

ελπίδας.


 Παρουσίαση με τις αφίσες και πληροφορίες.

https://www.slideshare.net/MariaTachtsoglou/ibby-2016-2017 

ΔΔιαβάζουμε το ποίημα ξανά και τα παιδιά συμπληρώνουν τις λέξεις που λλείπουν:

ΠΟΙΗΜΑ -ΜΗΝΥΜΑ

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει__________

Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας _____________

Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,

καλλίφωνα _________ που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,

ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,

_______________ που στροβιλίζονται

ψηλά στον αέρα!

 

Οι λέξεις μας καλούν να_____________-ρυθμούς, στίχους,

χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,

φανταστικές και_____________________

 

Είτε είσαι στο σπίτι _____________

ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη________

και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα μηνύματα

σου ανήκουν.

Όταν μοιραζόμαστε λέξεις, οι φωνές μας

γίνονται η μουσική του μέλλοντος,

ειρήνη, χαρά και φιλία,

μια μελωδία

ελπίδας.

 

Διαδραστικά παιχνίδια με παραμύθια:

https://learningapps.org/watch?v=pu7v6mphn21 

Δείτε το παραμύθι του Πινόκιο στο you tube :

https://youtu.be/PJ-sB8Xvggg  ΠΙΝΟΚΙΟ  (13.00 λεπτά.)

Μια διαφορετική προσέγγιση από την πειραματική σκηνή .:

https://youtu.be/1sDulHctzWc  Πινόκιο  (κουκλοθέατρο).

Πειράματα με διάφορα υλικά για τις έννοιες : βυθίζεται- επιπλέει με αφορμή την ξύλινη κατασκευή του Τζεπέτο.

https://youtu.be/THGRwGQlFzc   πειράματα επιπλέει -βυθίζεται

https://youtu.be/VKBvXHWOCYY  πειράματα με γάντι -σόδα -ξύδι

https://youtu.be/KKPFIZAWKzA  πείραμα με πιπέρι και σαπούνι

 

https://edonipiagogeio.blogspot.com/2012/04/blog-post.html?m=1  2012ημερα παιδικου βιβλίου

Ακούμε παραμύθι: 

https://youtu.be/95xBBcC0Kog    το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί (Αφήγηση )

Ας παίξουμε  με ψηφιακά παιχνίδια :

Παιχνίδια με ήρωες και βιβλία .

https://learningapps.org/watch?v=p4wqieqkc21

https://learningapps.org/watch?v=pwnv6uqh320

https://learningapps.org/watch?v=p4kdb1etk20  

 παραμυθια:

https://learningapps.org/watch?v=pu7v6mphn21


https://learningapps.org/display?v=pv2ge2px221  ΕΙΝΑΙ ΤΥΠΟΥ ΚΡΕΜΑΛΑ  για τον ΠΙΝΟΚΙΟ.


Βρίσκω από ποια παραμύθια είναι οι εικόνες ( των εκδόσεων Παπαδόπουλος)

( πολύ σωστά : ο παπουτσωμένος γάτος)


(τα τρία γουρουνάκια)

                      (Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι)
( Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι)

Ιδέες για κατασκευές : Με διάφορα χαρτάκια και μαρκαδόρους ζωγραφίστε, κόψτε και κολλήστε ήρωες παραμυθιών .

Μια ευχή:"  Να υπάρχουν ενδιαφέροντα βιβλία για τους αναγνώστες

                      και ενδιαφέροντες αναγνώστες για τα βιβλία " 

                             Kestutis Kasparovicious   Λιθουανία 2019

Καλές αναγνώσεις.!!!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου